By Mădălina CHIŢU, madalina.chitu@gandul.info
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea McGill din Montreal susţin că persoanele care beau zilnic bere sau alte băuturi alcoolice tari prezintă un risc de trei ori mai mare de a dezvolta diferite forme de cancer. Mai mult, cercetătorii canadieni spun că persoanele care beau zilnic cel puţin un pahar de alcool sunt expuse riscului de a dezvolta celule cancerigene în organism, comparativ cu cele care beau alcool ocazional sau deloc.La cercetare au participat 3.600 de bărbaţi, cu vârste cuprinse între 35 de ani şi 70 de ani, iar specialiştii au monitorizat efectele consumului de alcool asupra organismului. Cele mai frecvente tipuri de cancer înregistrate în rândul persoanelor care consumă zilnic alcool sunt cele la esofag, stomac, colon, pancreas, plămâni, ficat şi prostată.
Experţii de la Universitatea McGill au luat în considerare şi tipul de alcool băut şi au observat că numai berea şi băuturile spirtoase, nu şi vinul, pot spori riscul de a dezvolta aceste forme de cancer. Ei au descoperit că bărbaţii care consumă alcool de până la şase ori pe săptămână prezintă cu 83 la sută mai multe riscuri să dezvolte cancer la esofag decât abstinenţii şi persoanele care consumă alcool ocazional, în timp ce cei care consumă alcool zilnic riscă de trei ori mai mult să se îmbolnăvească. „Rezultatele pe care le-am obţinut arată că cei care au consumat alcool cel mai frecvent de-a lungul vieţii au fost expuşi şi celei mai mari creşteri a riscurilor de a avea mai multe forme de cancer”, spune profesorul Andrea Benedetti, coordonatorul studiului.
Articol preluat de la adresa: http://www.gandul.info/sanatate-food-drink/berea-zilnica-mareste-riscul-de-cancer-la-stomac-si-colon-4798282
Comentarii
Lăsaţi un comentariu. Trackback